.

Cellulit to problem, który dotyka statystycznie, aż 90% kobiet! Dziś postaram się przybliżyć ten temat i odpowiedzieć na pytania: Co to cellulit? Dlaczego powstaje? Jaka dieta na cellulit? Jakie ćwiczenia pomogą Ci w walce z tym problemem? Odpowiedzi znajdziesz poniżej.

Spis treści:

Co to cellulit? 

Dlaczego pojawił się cellulit?

Jaka dieta na cellulit?

Podsumowanie 

Co to jest cellulit? 

Zanim przejdziemy do najważniejszych kwestii należy odpowiedzieć sobie na pytanie- co to jest cellulit? Pomarańczowa skórka to lipodystrofia, czyli niewłaściwe oraz nierównomierne rozłożenie tkanki tłuszczowej oraz tkanki łącznej w organizmie i właśnie, dlatego zewnętrzna powierzchnia skóry jest zdeformowana. Wizualnie wygląda na chropowatą oraz pofałdowaną skórę, która najczęściej znajduje się w okolicach pośladków oraz ud. Cellulit dzielimy na dwa rodzaje: tłuszczowy oraz wodny przy którym najczęściej padają słowa -,,towarzyszy mu zatrzymanie nadmiaru wody w organizmie’’.

Dlaczego pojawił się cellulit? 

Przyczyn jest niestety wiele i wymienia się spośród nich głównie:

  • czynniki genetyczne– niestety na tą kwestie nie mamy wpływu i nie zmienimy predyspozycji do odkładania się tkanki tłuszczowej we wcześniej wymienionych rejonach,
  • styl życia-ma ogromny wpływ na ‘’pomarańczową skórkę” , a dokładnie nieodpowiednie nawodnienie, brak regularnej aktywności treningowej lub niska aktywność spontaniczna,
  • problemy hormonalne- mają wpływ na występowanie cellulitu i zachęcam do wykonywania badań krwi raz na 6 miesięcy lub chociaż na rok, aby sprawdzić jak wygląda sytuacja. Hormony, które według publikacji naukowych mogą mieć wpływ na ‘’pomarańczową skórkę’’ to głównie: prolaktyna, estrogen oraz insulina,
  • dieta- to ile soli dodajemy do potraw lub jak często spożywamy produkty o bardzo wysokim poziomie przetworzenia , również wpływa na problem z cellulitem.

POLECANE

Aktywność, a cellulit 

Brak aktywności lub zbyt mało ruchu wpływa negatywnie układ krwionośny, który zostaje wyprowadzony z równowagi, a to skutkuje do nieprawidłowym ukrwieniem tkanek, co w konsekwencji prowadzi do pojawienia się obrzęków. Dodatkowo wzrasta ilość tkanki tłuszczowej oraz następuje ubytek masy mięśniowej, a to ma fatalny wpływ na jędrność oraz strukturę skóry. W walce z cellulitem najlepiej sprawdzi się połączenie treningu siłowego z interwałami. Jednak wiadomo, że nie wszyscy preferują taką aktywność, dlatego idealną opcją będzie znalezienie takiej aktywności, która sprawi przyjemność oraz jest możliwa do utrzymania w dłuższej perspektywie czasu. 

Wpływ odżywiania na cellulit

Jeżeli dieta to kilku osobą pewnie przyszło na myśl- odchudzanie!:) Publikacje naukowe potwierdzają, że osoby, które zrzuciły zbędne kilogramy zauważyły znaczącą poprawę skóry! Im większy jest wskaźnik BMI tym silniejszy był zauważalny efekt. Odchudzanie powinno być przemyślane, ponieważ zbyt szybka utrata masy ciała wraz z brakiem regularnej aktywności może niestety przyczynić się do znaczącego pogorszenia elastyczności i struktury skóry, a to wpłynie na jeszcze większe unaocznienie problemu.

Nie od dziś wiadomo, że dieta ma ogromny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie! Oczywiście sposób odżywiania wpływa na cellulit, dlatego w pierwszej kolejności należy:

  • Ograniczyć tłuszcze trans oraz cukry rafinowane. Polecam także ograniczyć wszelkie słodycze, słodkie bułki, a nawet białe pieczywo. Publikacje naukowe potwierdzają, że problem jest znacznie mniejszy u osób, które spożywają w ograniczonych ilościach produkty przygotowywane na bazie przetworzonych węglowodanów.
  • Zadbać o ilość płynów dostarczanych w ciągu dnia. Obecnie przyjęto, że na każde 1000 kcal spożytych należy dostarczyć 1l płynów. Najlepszym wyborem jest woda mineralna, która dodatkowo poza płynem dostarcza magnez oraz wapń.
  • Ograniczyć alkohol, ponieważ to właśnie on wpływa na lipogenezę. Najlepiej spożywać go w małych okazjonalnych ilościach.
  • Jeść więcej warzyw i owoców, ponieważ to one zawierają antyoksydanty! Dobrze będzie, jeżeli w diecie znajdą się właśnie świeże produkty, ponieważ oprócz antyoksydantów ważny jest potas, który pozytywnie wpłynie na regulacje gospodarki wodnej, a jego źródłami są: pomidory, szpinak, fasola, suszone morele, awokado.
  • Zwrócić uwagę na tłuszcze- postaraj się dostarczyć niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, a wyeliminować izomery TRANS.

 Podsumowanie

Każda osoba, która ma problem z ‘’pomarańczową skórką” może w pewnym stopniu poprawić jakość skóry wprowadzając zmiany z punktu dietetycznego oraz treningowego. Nie potrzeba wiele, żeby zobaczyć widoczne rezultaty! Liczę, że zastosujesz się do wszystkich porad!

Zaje sobie sprawę, że zrzucenie zbędnych kilogramów bywa trudne, więc jak masz  pytania to z chęcią odpowiem i doradzę jak to zrobić smacznie oraz zdrowo!

POLECANE