.

Kiedy i jak często trenować? – to pytanie zadają sobie osoby, które chcą zmienić swoją sylwetkę i zaczynają swoją przygodę z aktywnością fizyczną. Jak w każdej kwestii- są różne teorie, dlatego dziś postaram się odpowiedzieć na to pytanie z mojej perspektywy.

Czego dowiesz się z artykułu:

  • Jak często trenować?
  • Ile razy w tygodniu trenować, aby mieć widoczne rezultaty?
  • Dlaczego kobiety powinny trenować siłowo?

 Jak często trenować?

Wszystko tak naprawdę zależy od osoby, jej doświadczenia, celu, możliwości czasowych oraz poziomu wytrenowania. Należy pamiętać, że organizm to nie maszyna i też potrzebuje czasu na regenerację! Nie zaleca się trenowania częściej, niż 2 dni z rzędu, ponieważ będzie miało to negatywny wpływ na układ nerwowy oraz hormonalny. Dobrym pomysłem przy czterech lub pięciu treningach w tygodniu będzie zastosowanie schematu: dwa dni treningowe oraz jeden dzień przerwy.

Ile razy w tygodniu trenować, aby mieć widoczne rezultaty?

Dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z treningiem lub wracają po dłuższej przerwie dobrze sprawdzą się 3 treningi w tygodniu. Cztery czy pięć treningów zaleca się osobą średnio-zawansowanym, które trenują już od dłuższego czasu regularnie, a także mają dobry bagaż doświadczenia. Na początek każdemu kto ma wystarczająco dużo czasu proponuję zacząć od 3 treningów w tygodniu, a jeśli po całym bloku nie odczuwasz większego wysiłku, a dodatkowo odpowiednio się regenerujesz to możesz zacząć trenować 4 razy w tygodniu.

POLECANE

Kiedy najlepiej trenować?

Pora nie ma większego znaczenia w kontekście rezultatów, dlatego powinno trenować się wtedy kiedy jest czas, możliwości oraz największa ochota! Złym pomysłem jest trenowanie przed pójściem spać w późnych godzinach wieczornych, ponieważ trening może utrudnić zasypianie oraz pogorszyć jakość snu! Z doświadczenia zauważyłem, że dla wielu podopiecznych łatwiej jest się zorganizować w pierwszej części dnia- prawdopodobnie
są przed pracą i innymi obowiązkami. Przerzucając trening na drugą cześć dnia musisz zdawać sobie sprawę, że ciężej będzie Ci się ‘’zebrać’’ oraz może wypaść Ci coś niespodzie- wanego. Jeżeli chcesz zmienić swoją sylwetkę skup się na konsekwencji oraz determinacji, a nie na porze treningu. 

Dlaczego kobiety powinny trenować siłowo?

Wiele kobiet skupia się tylko na wykonywaniu treningu typu cardio. Przyczyną tego może być obawa przed tym, że „urosną” im mięśnie jak u zawodniczki startującej w zawodach! Zapominając, że osoba przygotowująca się do zawodów sylwetkowych ma za sobą wiele lat stażu treningowego, a także niekiedy wspomaga się farmakologicznie! Trening siłowy ma wiele zalet i nie powinno się go pomijać! Żadna aktywność nie kształtuje lepiej sylwetki niż trening siłowy, ponieważ to właśnie on najefektywniej wpływa na wygląd w najkrótszym możliwym czasie. Jeżeli chcesz mieć większe pośladki, czy lepiej wyglądające uda to powinnaś skupiać się na treningu oporowym, a nie cardio! Każda osoba na początku swojej przygody z treningiem siłowym w warunkach domowych czy na siłowni powinna skupić się na technice, a dopiero po kilku treningach na progresie siłowym. Bardzo często osoby starają się dorzucać kilogramy na sztandze zapominając, że technika jest kluczem do sukcesu!

Podsumowanie

Mam nadzieję, że  ten artykuł wyjaśnił najważniejsze kwestie, dzięki którym łatwiej będzie Ci osiągnąć Twój cel sylwetkowy! Jeżeli masz jakieś pytanie to pisz śmiało poniżej w komentarzu. 🙂

 

Potrzebujesz pomocy z doborem właściwie zbilansowanej diety?

Zapraszam Cię do współpracy-zobacz, jak wygląda indywidualny plan żywieniowy​.

POLECANE