.

Intermittent Fasting jest to sposób odżywiania, który z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością.  Potocznie nazywany jest postem przerwanym ze względu na czas spożywania posiłków. W tym artykule dowiesz się, jakie są zasady tego modelu odżywiania, dla kogo jest przeznaczony i czy rzeczywiście jest tak skuteczny, jak niektórzy uważają.

Spis treści:

Intermittent Fasting– na czym polega?

IF-czy możesz jeść co chcesz?

Dla kogo będzie Intermittent Fasting ?

Kto powinien unikać IF?

Możliwe negatywne skutki Intermittent Fasting:

Zalety tego sposobu odżywiania!

Intermittent Fasting– czy jest dla Ciebie?

Intermittent Fasting– na czym polega?

Intermittent Fasting (IF) to sposób odżywiania, który polega na spożywaniu posiłków tylko przez określony czas w ciągu dnia. Przez resztę godzin należy wstrzymać się od jedzenia! Takie żąglowanie oknem ścisłego postu i oknem żywienia ma doprowadzić do zrzucenia zbędnych kilogramów! Najbardziej powszechny jest model 16/8– w którym należy pościć przez 16 godzin, a posiłki spożywać w ciągu 8 godzin. Niektóre osoby skracają nawet czas okna do 4 godzin!

IF- czy możesz jeść co chcesz?

IF nie nakreśla specjalnych zasad odżywiania, a to oznacza, że można jeść WSZYSTKO, co tylko się chce. Obojętnie jaki model zostanie wybrany należy zwrócić uwagę na jakość i ilość spożywanych produktów! Pożywienie powinno być niskoprzetworzone, bogate w witaminy i minerały. Należy unikać gotowych przekąsek, alkoholu oraz fast foodów. Żeby uzyskać oczekiwane rezultaty należy NADAL przestrzegać liczby dostarczonych kalorii!

POLECANE

Dla kogo będzie Intermittent Fasting ?

Ten sposób odżywiania MOŻE być dobrym rozwiązaniem dla osób zmagających się z zaburzeniami gospodarki glukozowo-insulinowej oraz otyłością z towarzyszącymi jej skutkami.IF często wybierają osoby, które nie mają regularnego trybu życia– dzięki temu nie muszą pamiętać o regularnych posiłkach.

Kto powininien unikać IF?

Intermittent Fasting odradzany jest:
-osobom zmagającym się z zaburzeniami łaknienia,
-kobietom w ciąży oraz karmiącym,
-osobom cierpiącym na cukrzycę,
-dzieciom i młodzieży,
-osobom z problemami hormonalnymi oraz schorzeniami wątroby i nerek.

Możliwe negatywne skutki Intermittent Fasting:

-długie okresy postu mogą przyczynić się do odczuwania zmęczenia i rozdrażnienia,
-możliwe odczuwanie głodu w oknie postu,
-określony czas możliwości spożywania posiłków,
-możliwe zaburzenia w produkcji enzymów trawiennych,
-rozregulowanie hormonalne u kobiet,
-napady niepohamowanego głodu,
-zaburzenia odżywiania.

Zalety IF:
-zapobieganie chorobom sercowo-naczyniowym,
-poprawa ośrodkowego układu nerwowego,
-zwiększenie kontroli nad podjadaniem,
-obite posiłki,
-wygodny sposób odżywiania.

Intermittent Fasting– czy jest dla Ciebie?

Intermittent Fasting ma swoje plusy oraz minusy jak każdy sposób odżywiania i nie jest niczym specjalnym. IF może pomóc w kontroli ilości spożywanych kalorii- nadal trzeba zachować deficyt energetyczny, aby zobaczyć oczekiwane rezultaty.

POLECANE