.

Zmiana sylwetki w zdrowy i racjonalny sposób bez środków zakazanych to najczęściej długotrwały okres, a motywacja odgrywa kluczową rolę w całym procesie kształtowania sylwetki. Poniżej znajdziesz odpowiedź na pytanie jak się zmotywować oraz utrzymać motywacje w dłużej perspektywy czasu.

Jak zmotywować się do zdrowego odżywiania i ćwiczeń?

Ważnym elementem podczas dążenia do lepszej sylwetki jest rodzaj motywatora, który pomoże wypracować nawyki. Musi być on silny, ale też wynikać z własnej woli, ponieważ chęć zrzucenia kilku kilogramów w wyniku presji znajomych może być szybko być zweryfikowana i stracić swoją moc. Jeżeli dążenie do lepszej sylwetki jest świadome to szansa osiągniecia celu jest zdecydowanie wyższa! Dodatkowo motywacja do zmiany sylwetki jest zdecydowanie lepsza, jeżeli osoba ma wsparcie ze strony rodziny i otoczenia.

POLECANE

W jaki sposób utrzymać motywację?

Wyznacz sprecyzowany cel– na początku pracy nad lepszą sylwetką warto ustalić sobie jeden konkretny cel, który będzie podzielony na kilka mniejszych np. zrzucę 10 kg w ciągu 10 miesięcy, czyli kilogram na miesiąc.  Dodatkowo należy określić realny i zarazem konkretny termin do kiedy mamy osiągnąć  dany cel.

 

Celebrowanie małych sukcesów– po osiągnięciu każdego małego celu należy poświęcić czas na jego świętowanie. Zrzucenie pierwszych 3 kilogramów to doskonały pretekst do celebrowania sukcesu- lepszym pomysłem będzie udanie się na zakupy do ulubionego sklepu niż cheat weekend, po którym będziesz czuć się źle…

 

Motywacja wizualna– dla wielu osób ogromnym motywatorem do zmiany swojej sylwetki są ubrania. W takiej sytuacji warto przymierzać co jakiś czas wyznaczoną przez siebie rzecz i robić zdjęcia. Dla inncyh osób wysportowane sylwetki są motywatorem do ćwiczeń- w takim przypadki warto umieścić sobie taką motywacje jako tło na komputerze, telefonie czy tablecie.

 

Wspólne cele– o wiele łatwiej będzie zebrać się na trening z kimś niż samemu. Wyjście razem z żoną, mężem, znajomymi to dobra okazja na spalenie kalorii, ale też doskonały pomysł na spędzenie czasu razem. Zaangażowanie bliskiej osoby może także wzmocnić Twoją motywacje, gdy jej poziom lekko się obniży.

 

Uwierz w siebie– bardzo trudno jest zmienić swoją sylwetkę, jeżeli nie otrzymujesz wystarczającego wsparcia! Niekiedy także bliscy mogą utrudniać realizacje określonych celów np. poprzez jedzenie fast foodów przy Tobie. Będzie to dla Ciebie wyzwanie, lecz jeśli masz ogromną wiarę w siebie to nic nie stanie Ci na przeszkodzie. Dodatkowo możesz zacząć od małych celów np. picie większej ilości wody, spożywanie mniejszej ilości wysokoprzetworzonego jedzenia, by następnie dążyć do trudniejszych celów np. trening co drugi dzień czy zdrowe odżywianie przez cały tydzień.

Podsumowanie

Jeżeli w tym roku chcesz dobrze wyglądać na plaży to oprócz odpowiedniego planu żywieniowego i treningowego ważne będzie ustalenie małych celów wraz z planem ich realizacji.  Wielokrotne i bezskuteczne próby mogą być skorelowane ze złym przygotowaniem, co doprowadza do utraty motywacji i osiągniecia celu. Metody i sugestie, które zostały przedstawione w tym artykule mają na celu pomóc Ci w zmianie nawyków żywieniowych i wytrwaniu do samego końca.

POLECANE