.

Większość kobiet uważa, że zbyt duże łydki nie wyglądają estetycznie, dlatego starają się zrobić co tylko możliwe, aby zmniejszyć ich obwód. Powodują one problemy związane z zakupem pasującego obuwia, wpędzają w kompleksy, a to doprowadza do spadku pewności siebie.  Większe łydki nie powinny być powodem do zmartwień, ponieważ istnieją skuteczne sposoby, aby zmniejszyć ich obwód. Więcej poniżej!

Spis treści: 

  • Jakie są przyczyny?  
  • Kluczowa kwestia 
  • Przypadek I- nadmiar tkanki tłuszczowej 
  • Przypadek II- nadmiar tkanki mięśniowej   
  • Podsumowanie 

Jakie są przyczyny?  

Istnieją trzy powody, które wpływają na objętość łydek:  

  • nadmiar tkanki tłuszczowej– wtedy należy skupić się na spaleniu tłuszczu zapasowego,  
  • obrzęki– w tym przypadku warto wykonać badania krwi oraz udać się do specjalisty, ponieważ czasami jest potrzebne leczenie farmakologiczne,   
  • zbyt duży rozrost masy mięśniowej– należy wyeliminować niektóre ćwiczenia.   

Jadłospisy idealne dla Ciebie! 

Kluczowa kwestia   

W pierwszej kolejności należy zastanowić się z jaką przyczyną mamy do czynienia. Należy sprawdzić co jest problemem i wykonać test, który polega na wyprostowaniu kończyny oraz bardzo mocnym napięciu przy jednoczesnym złapaniu skóry wraz z tkanką tłuszczową. Jeżeli fałd jest duży to problemem jest nadmiar tkanki tłuszczowej. Jeśli fałd jest mały lub nie można go nawet złapać to przyczyną jest duża ilość masy mięśniowej.   

Dokładność pomiaru 

Osoba szczupła najczęściej ma bardzo mały procent tkanki tłuszczowej i tym samym otrzyma efekt nadmiernego umięśnienia. Zdrowy rozsądek w tym sposobie to podstawa.   

POLECANE

Przypadek I- nadmiar tkanki tłuszczowej  

Niestety nie istnieje miejscowe spalanie tłuszczu zapasowego, dlatego należy wprowadzić poniższe kroki, które pozwolą zmniejszyć procentowy poziom tkanki tłuszczowej:  

  • Wprowadzić sposób odżywiania, który będzie opierał się na deficycie kalorycznym, a to pozwoli pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej.  
  • Włączyć do swojego życia aktywność, która sprawi przyjemność i będzie jednocześnie możliwa do utrzymania w dłuższej perspektywie czasu.  
  • Zwrócić uwagę na postawę ciała- unikać pozycji, która negatywnie wpływa na krążenie np. siedzenie z podgiętymi nogami.  
  • Zadbać o nawodnienie- kobietom zaleca się przyjmowanie 2 l płynów w ciągu dnia.   
  • Zwrócić uwagę na ilość soli zużywanej w ciągu dnia- najlepiej nie przekraczać 5 g na dobę.  
  • Ograniczyć ćwiczenia na łydki.   

Przypadek II- nadmiar tkanki mięśniowej   

Niestety, ale zdecydowana większość kobiet nie ma umięśnionych nóg i najczęściej jest to wymysł spowodowany nieobiektywnym ocenianiem swojej sylwetki.  

Podsumowanie  

Warto w pierwszej kolejności znaleźć przyczynę dużych łydek, a następnie wprowadzić odpowiednie kroki, które pomogą pozbyć się problemu. Niestety większość kobiet myli nadmiar masy mięśniowej ze zbyt dużą ilością tłuszczu zapasowego.